onsdag 20 mars 2013

Den brutala sanningen om påskharen



Vår sexårige son vållade viss förvirring på sin förskola häromdagen när han plötsligt avslöjade sanningen om påskharen för sina kamrater. Han berättade att det nämligen inte finns någon påskhare egentligen, utan att det är hans mamma som kommer med påskäggen. Om detta rådde det dock delade meningar. Hur fröknarna klarade ut den diskussionen kan man fundera över :)

Efter jobbet gick jag ut i snöyran och klippte av några grenar på ett av sälgträden i trädgården. Dessa står nu i en vas och sprider lite vår omkring sig, åtminstone inomhus. Det ringde en man från Kungälv till jobbet i dag och där hade de haft tio centimeter snö som mest under hela vintern. Det var lite skillnad mot vad det har varit här.

Sist men inte minst så vill jag bara säga att jag är väldigt glad för alla reaktioner och snälla kommentarer om den här bloggen, det värmer.
På bara några dagar har det varit 300 besök här. Det är till och med läsare i USA, Tyskland, Sydkorea och Spanien. Eftersom det är min första blogg och jag inte har gjort så mycket reklam för den än så har jag inte en aning om hur de har hittat hit, men det känns i alla fall jätteroligt!


4 kommentarer:

  1. Han är ju för go den killen :) Ja,man kan undra hur fröknarna reder ut situationen ;)Tur det inte var jultomten som var i fokus ;) /Lillan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var verkligen tur, Lillan :) Det hade de nog inte klarat ut. Jultomten är ju ändå jultomten.

      Radera
  2. Släktdrag kanske? Din kusin redogjorde utan omsvep för dagiskompisen hur gamla hästar får hjälp att lämna jordelivet ... Mer lön åt dagispersonalen!/Faster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kan föreställa mig hur dagiskompisen reagerade på det :) Håller med dig, personalen borde verkligen ha högre lön!

      Radera