måndag 18 mars 2013

Det närmar sig påsk





Min syster och jag har skapat två traditioner som har kommit att bli två av årets höjdpunkter. På hösten ordnar jag spökfest med skattjakt i trädgården och sedan mat och fika med halloweentema, och vid påsk fixar min syster påskfest med skattjakt i hagarna och skogen kring deras hus, och efterföljande fika med påsktema. Även om vi från början hittade på detta med fokus på barnen så har de kommit att bli uppskattade traditioner även bland oss vuxna, något som man ser fram emot länge.

Här är några bilder från förra årets påskfest som förhoppningsvis kan inspirera andra. På skattjakten kan man till exempel gömma små påsar med till exempel påskägg, annat godis, dvd-filmer eller annat kul.
Och det är inte bara till barnen man kan gömma små presenter på skattjakten ;)

För att man ska veta vart skattjakten går kan man märka ut vägen genom att sätta färgglada påskfjädrar i träd och buskar.

2 kommentarer:

  1. Men vilken fin blogg du har fixat syrran, jättejättefin!! Den kommer jag garanterat att följa ;) Kul att se bilderna från förra årets påskfest, min misslyckade tårta såg ju riktigt fin ut på bild haha! Och grabbarnas punk-kycklingar...får väl se vad det blir för variant i år! Kram Anna!!

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Har fått flera kommentarer om din fina tårta :)

    SvaraRadera