måndag 25 mars 2013

Kök









Den gångna julen blev det inte mycket till julbakande här hemma och orsaken till det ser ni på bilderna ovan. Vi helrenoverade köket (eller vi och vi, en byggfirma gjorde det) och det blev klart fredagen före julafton. Resultatet blev jag väldigt nöjd med. En av de detaljer som jag gillar mest är den gammaldags kranen och den rejäla porslinsdiskhon. Det gäller bara att inte dänga i gjutjärnsstekpannan, annars är den faktiskt tålig.

Några av alla receptböcker som jag samlat på mig under åren hamnade på ett par hyllor på väggen, de andra står i korgar under kökssoffan.

För ett par veckor sedan fick årets första Mårbackapelargoner flytta in i köksfönstren, det gick inte att vänta längre.

Nu väntar snart bevakning av kommunfullmäktige där politikerna bland annat ska avhandla kommunens årsbokslut. Låter spännande eller hur? ;)

4 kommentarer:

  1. Vad köket är jättefint, osis att vi missade kommunalmötet!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Var inte alltför ledsen över det missade fullmäktigemötet ;)

    SvaraRadera
  3. Det är så fint ert nya kök, förstår att du är nöjd. Måste vara ännu roligare att baka där nu..

    Somnar du inte på de där mötena Åsa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut roligare att baka i det nya köket, även om jag tyckte mycket om det gamla också :)

      Eftersom jag sitter längst fram på kommunfullmäktige inför 49 politiker, så vore det synnerligen olämpligt att somna ;) Däremot har jag ju bra koll på om någon av dom skulle slumra till.

      Radera