torsdag 21 mars 2013

Skörhet


Vissa dagar blir man lite mer påmind om hur skört livet kan vara. Jag tycker om mitt jobb som journalist men ibland är det väldigt tungt. Som i dag när jag tillbringade timmar på en svår olycksplats där både barn och vuxna var inblandade. Två små barn förlorade sin pappa.

Senare på dagen träffade jag en präst som delade med sig av starka upplevelser där han stöttat människor i kris och han berättade om hur han hanterar sina egna känslor i sådana sammanhang. För, som han sa, "jag är ju bara människa jag också".

4 kommentarer:

  1. Mina tankar går till dom anhöriga!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja livet är skört..tankarna går till de anhöriga..kram Ewa

    SvaraRadera
  3. Så fruktansvärt hemskt..lider med de anhöriga :( Ja,livet är skört,vi blir ständigt påminda om det..man ska vara ödmjuk inför livet..Många gånger har man önskat sej ett annat jobb,tyvärr..
    Kram på er..

    SvaraRadera