lördag 30 mars 2013

Skyltar och personliga gardiner






Vid den här tiden på året brukar inspirationen ge sig till känna när solen tittar fram och snön smälter bort (förhoppningsvis, det verkar ju gå lite trögt med det i år minst sagt). Har man inga egna idéer är det ju bara att sätta sig vid datorn och surfa runt på bloggar och nätbutiker så hittar man hur mycket som helst, både små och stora projekt att sätta i verket i hemmet och trädgården.

En rolig grej som jag gjorde för ett par år sedan var att fixa ett eget tryck på de vita gardiner vi hade i köket då. I gömmorna hittade jag en nästan 100 år gammal faktura till den butik som min sambo numera driver. Fakturan var så otroligt vacker. Jag beställde särskilda textildekorpapper från Panduro som jag kopierade över fakturan till i kopieringsapparaten. Sedan använde jag bara strykjärn för att föra över det på gardintyget. Personligare gardiner än så kan man inte få. Jag gjorde samma sak med vita kuddöverdrag och det blev hur fint som helst.

Skyltar är ett lätt sätt att förnya lite. Det finns många både fina och roliga skyltar att hitta. Ett ställe som har många olika är Ofelias hus och Glasverandan är ett annat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar