onsdag 27 mars 2013

Tårtinspiration




Här i köpingen har vi en konditor som är en fena på att göra tårtor utöver det vanliga. När det är dags för kalas brukar jag leta fram en bild eller hitta på ett tema och så bakar hon. Hittills har hon lyckats skapa allt från trädgårdsland till Skylandergubbar (sonens önskemål till sexårsdagen var en tårta med dessa tv-spelsfigurer).

De båda översta tårtorna beställde jag när jag fyllde 40 år förra året, den tredje tårtan överraskade vi min mamma med på hennes kalas i somras.

4 kommentarer:

  1. Otroligt fina tårtor, vad glad jag blev för min tårta,inte bara vacker att titta på, kalasgo!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju bra när de inte bara är vackra utan även goda :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja de är verkligen speciella....Kul med ett tema:)

    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så finns det ju en uppsjö av inspirationsbilder på nätet om man inte kommer på något själv.

      Radera