lördag 20 april 2013

Black cherry chocolate


Black cherry chocolate. Smaka på det namnet. I dag fick jag en låda med spännande små plantor som min faster (det är knappt att jag får kalla henne för det, hon är nämligen bara två år äldre än vad jag är ;) med gröna fingrar har sått. Jag känner ingen annan som sår så mycket som hon varje vår, hon hittar alltid nya sorter och har de senaste åren bidragit med både det ena och det andra till vår trädgård och växthuset.

Den här gången fick jag ta till internet och google för att kolla upp vad det egentligen är för något jag har fått :) Särskilt spännande blir det att smaka på Black cherry chocolate, en tomatsort som tydligen har blivit en storfavorit  för många odlare.

På en annan skylt stod det gold nugget och det visade sig vara en gul tomatsort.

Physalis fanns också med i lådan och det odlade jag i växthuset även förra året, och fick hur mycket frukter som helst. De är ju bara så goda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar