måndag 22 april 2013

Blandat

Har jag sagt att jag är svag för pastellrosa :) Ny väska inköptes i går

Dörrkransen gjorde min syster för flera år sedan. Då var den pyntad med några fjärilar också men de tog fåglarna hand om

Pärlhyacint och påsklilja på trappan

Ännu ett vårtecken :)

Trädgårdshandskar med spets är ju inte nödvändigt men väldigt fint

Väntar på att öppna den här dörren och fylla växthuset

Gult i gräsmattan

Blått som lyser upp i rabatten

Bladen har börjat komma på buskarna

En intensiv dag har börjat gå mot kväll. Vid halv åtta i dag på morgonen var jag på soptippen och lämnade de fem säckar med löv som krattades upp i trädgården i går eftermiddag. Sedan har dagen rullat på i en väldig fart på jobbet med tusen saker att göra.

När sonen och jag kom hem i eftermiddags tog jag en tur med kameran runt trädgården och resultatet ser ni här. Det märks att värmen har kommit för nu händer det saker. Så härligt att se bladen börja komma på buskar och häckar!

Större delen av söndagen tillbringade vi på resande fot, först ned till Karlskronatrakten där sambon skulle tävla, och sedan gjorde vi ett stopp i Kalmar på vägen hem för att inhandla nya vårskor och byxor till sonen som verkar ha växt sisådär fem centimeter över en natt. Jag råkade dessutom hitta ett par nya handväskor så nu behöver jag inte köpa någon ny sådan på evigheters evighet.

Vi hann också med ett restaurangbesök innan vi begav oss hemåt.
O´Learys var fyllt av Kalmar FF-supportrar som följde den pågående matchen på storbilds-tv. En god Ceasarsallad blev det där och sedan passade vi på att ta en kopp kaffe i solen på balkongen när vi kom hem. Svalt men skönt.

2 kommentarer:

  1. Vilken liten söt vårpojke,med hopp i benen, och vilka härliga sommarbilder!

    Kram Mormor

    SvaraRadera