måndag 29 april 2013

Ingen åldersnoja - bara grå hårstrån


Om jag påstod att den här bilden var tagen i dag skulle jag ljuga alldeles förfärligt. Solen lyser än så länge med sin frånvaro och det var fem grader varmt (eller snarare kallt) när jag var ute vid brevlådan och hämtade tidningarna på morgonen.

Men det är en ny dag och en ny vecka, dessutom en kortare arbetsvecka än vanligt eftersom det är valborg och första maj. I dag blir det dock till att även jobba kväll eftersom det är kommunfullmäktige som ska bevakas. Det är mest ett par årsredovisningar och lite budget på ärendelistan så det ser ut att kunna gå rätt snabbt.

Bilden är förresten från maj förra året och föreställer en av de många fina buketter jag fick på mitt 40-årskalas. Jag fotograferade alla buketterna, kul att ha kvar som minne när de har vissnat.

Tänk, snart fyller man 41! Men jag har aldrig haft någon åldersnoja och hoppas att jag slipper det också. Tvärtom så försöker jag uppskatta den ålder jag är i (det går ju ändå inte att ändra på) och vara glad för det man har åstadkommit så här långt och för det man har.

Ett litet i-landsproblem som följer med ökad ålder är dock att de grå hårstråna blir fler för varje år. För något år sedan när min syster och jag satt och pratade lutade hon sig plötsligt fram över fikabordet, tittade granskande och sa "Du har fått målarfärg i håret". Någon målarfärg var det inte. Bara grå hårstrån. Tur att det finns hårfärg :)

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Hahaha, ja det var ju smidigt av mig!! Tur du inte är så känslig :) Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack så mycket! :)

    SvaraRadera
  3. HaHa den historien har man hört förut:) Ja du behöver inte ha någon åldersnoja, du är så snygg o fin:) Jag tycker mina GRÅ blivit lite väl många...så igår fick de lite färg på sig....

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Hihi, tack för det Eva :))) Tur för oss att det finns hjälp att få ;)))

    SvaraRadera