torsdag 18 april 2013

Lätt att bli hemmablind


Mönsterås från sjösidan

Viken in mot Mönsterås

"Det är helt gudomligt vad grant ni har det här" sade Stefan Edman, känd miljösakkunnig författare och ledamot av Smålands akademi, när han kom på besök hit till Mönsterås i dag, och det kan man hålla med om.

Det är lätt att bli hemmablind men jag tycker att det är ofta som man slås av hur fint det faktiskt är i den här lilla köpingen.

Hemifrån har vi ett par minuters promenad till vattnet och lika långt till skogen fast åt andra hållet. Ett par minuters promenad till dagis och jobb och till affärsgatan som om somrarna känns så idyllisk i all grönska. Kan man bo bättre egentligen? Ett par gånger har jag flyttat härifrån men kommit tillbaka igen, så det är väl här jag hör hemma :)

Bilderna tog jag när jag var ute och åkte med sjöräddningen i jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar