måndag 15 april 2013

Mera mässa

Fint med många små vaser i samma färgton. Arrangemang på Zetas handelsträdgård.  Dubbelklicka på bilderna så blir de större.

De här fick följa med hem :)


Härligt somrigt

Den här vattenmätaren fick också följa med hem

Nya gummistövlar har jag varit på jakt efter länge. Garden girl hade outlet på mässan och då gällde det att passa på

Den här bilden togs på Zetas handelsträdgård

Ett riktigt trädgårdsrum

Ett av rummen på balkongutställningen på mässan

Det här var också ett rum på balkongutställningen

Små runda speglar på tråd. De kommer att göra sig i grönskan sedan

På mässan avgjordes SM i fågelholkar. Skulle vilja se den fågel som vågar flyga in i den här

Den här fågelholken såg mer hemtrevlig ut

Fågelhotell

Får se om det blir några busfrön i trädgårdslandet i år :)

Behaglig sittplats för den som vill följa sådden i landet

I dag bjuder jag på fler bilder från trädgårdsmässan i Stockholm och även några från Zetas. På mässan fastnade jag direkt för de roliga planteringsskyltarna, inte minst den med texten "Busfröna" :)

Länge har jag varit på jakt efter nya gummistövlar eftersom de gamla gick hädan i somras, och nu hittade jag dem äntligen. Det blev ett par av märket Garden Girl som jag har en del trädgårdskläder ifrån sedan tidigare och som sitter som en smäck. De var flera hundra kronor billigare på mässan så det kändes som ett riktigt fynd.

Jag köpte även små runda spegelglas på en lång tråd som man hänger i ett träd. Det kommer att bli jättefint i grönskan.

Nu ska jag försöka montera sonens studsmatta, får se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar