torsdag 25 april 2013

Mycket på gång

Assistenten och den digitala köksvågen är mina bästa vänner i köket

Lite visdomsord...

På hallbordet

Väggord är ute enligt många, men det här får vara kvar :)

Lite lästips för inspiration

Det här är min lampskärmsfavorit, köpt på Mormors fönster för flera år sedan

Pärlhjärta

En tofs fick piffa upp linneskåpet som förr var mörkbrunt och stod på redaktionen men som blev överflödigt vid en flytt till nya lokaler. Rymmer hur mycket som helst

Förutom jobb står det en hel del på dagens program. Till exempel ska det bli inköp av finbetong för här ska det bli gjutning av betongkrukor bland annat. På trädgårdsmässan i Stockholm köpte jag formar till det och det ska bli spännande att se resultatet.

I dag blir det bilder från lite varstans i huset. När vi köpte det för ungefär 14 år sedan tapetserade vi om i alla rummen och valde då en hel del färg på tapeterna. Jag vet inte riktigt hur vi tänkte när vi valde gammelrosa till sovrummet, men då kändes det rätt.

Vid de renoveringar som har följt efter det har det blivit allt mer åt det ljusa hållet och nu finns inga av de mer färgstarka tapeterna kvar.

På första bilden finns min största hjälp i köket, hushållsassistenten Kitchenaid. Jag hade velat köpa en i flera år, och när jag skulle baka till min systers bröllop för några år sedan bestämde jag mig för att äntligen köpa en.

Av någon outgrundlig anledning köpte jag den dock efter bröllopet, vilket innebar att jag stod i över en vecka och bakade allt för hand till själva bröllopet. Vid det laget drömde jag väl nästan om mjöl, ägg och socker...

2 kommentarer:

  1. Hahaha, men så var det ju fantastiska bakverk du gjorde också, även om det var utan en Kitchen Aid :) Fina bilder som vanligt, du är duktig du! Och spelar ju ingen roll om väggord är ute eller inte, gillar DU det så ska du ju ha det kvar :) Kraaaam! ps.lycka till med gjutningen :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Helt rätt angående väggorden, de sitter där de sitter ;) Kram!

    SvaraRadera