fredag 19 april 2013

Sött från förr

Therésia Erneborgs andra bakbok

Chokladbomb från 1940-talet

Fina formar och små cupcakesvimplar från Green Gate

I vintras, mitt under vår köksrenovering, fick jag äran att hjälpa till att korrekturbaka inför en ny bakbok, Sött från förr av Therésia Erneborg, som för övrigt har den populära bloggen Söta saker.

För ett år sedan damp hennes morfars mammas tummade skrivbok med gamla recept ned i hennes brevlåda, och det blev upprinnelsen till den nya boken. För någon vecka sedan fick jag boken i min hand och den blev verkligen jättefin. Det ska bli kul att baka fler recept från den.

Apropå bakning ska jag också se till att använda de nya cupcakesformarna med tillhörande vimplar från Green Gate som jag köpte i dag. Är de inte somriga så säg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar