torsdag 11 april 2013

Vimplar och annat pyssel


Det finns så mycket roligt man kan pyssla med, ibland är det bara fantasin som sätter stopp. En av de bloggar som jag läser varje dag och som jag tycker är både fin och inspirerande är Hildas hem.
Sofia som har bloggen bjuder på många tips och man kan även skriva ut hennes mallar till en massa pyssel, till exempel vackra etiketter, små skyltar och frölådor.

Ett pyssel som jag gjorde förra året var att sy vimplar. De på bilden hänger på en av väggarna i sonens rum, och han har en liknande på sänggaveln. Men jag sydde också en som jag tänkte hänga upp i trädet vid uteplatsen där vi brukar sitta och fika till sommaren. Skulle ha gjort det redan i somras men glömde helt bort den. Det ser lite extra festligt och somrigt ut.

Tyget till dessa hittade jag i den lokala tygaffären, men jag brukar även beställa från Stoff och stil som har hur mycket som helst. Panduro har också mycket fina tyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar