måndag 13 maj 2013

Nya skor och en blomma som doftar choklad

Anna Field, nyinköpta
Vita tygskor rekommenderas inte när man ska ut och klafsa i lera
Chokladblomma med ljuvlig doft
Månen i går kväll, fotograferad från vår balkong

De vita tygskor som jag hade på mig när jag gick till jobbet i dag är inte längre vita. Nackdelen med mitt jobb är ibland att man inte alls vet var man hamnar under en arbetsdag och inte heller är rätt klädd för det.

När jag klafsade runt i leran utmed en å på ett fotouppdrag kom jag plötsligt på att kollegan hade sina gummistövlar i bagaget på bilen, men då var det redan för sent. "Vilka fula skor" sa dagisbarnen när jag kom för att hämta sonen och det kan jag hålla med om :)

Kanske går de att rädda i tvättmaskinen. Annars går det ingen nöd på mig för på vägen hem hämtade jag ett paket med nya skor på posten, och de visade sig vara precis så fina som de såg ut på nätet, tycker jag i alla fall. Ett par ljusblå stövletter. Att de var rätt billiga också gjorde inte saken sämre.
De kommer aldrig att hamna i någon lera under ett fotouppdrag, det kan jag lova. Hellre arbetsvägrar jag eller så skickar jag ut kollegan ;)

På växtbytardagen i helgen blev jag glad ägare till en chokladblomma. Har ni inte stuckit näsan i en sådan tidigare så rekommenderar jag det starkt. Den doftar nämligen precis som den heter: Choklad.

Månen fångade jag på bild i går från vår balkong, eller ja, den lilla del som syntes. Om någon tror att de svarta ränderna beror på oputsade fönsterrutor så är det fel, det var molnen som uppförde sig som streck på himlen.

6 kommentarer:

  1. Vilka söta skor du köpt Åsa, lite ovanliga o en jättehärlig färg. Ja du får säga till Eva att... idag har jag skorna på så nu får du åka:) Chokladblomman doftar ju helt underbart när man sticker ner näsan, vet en del kunder som inte trodde mig först, men sen så kände de...

    Hoppas du kan rädda dina tygskor...
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Jag fastnade för dem direkt. Precis så får det bli, hon får ta de "skitiga" jobben ;) Ja, chokladblomman är riktigt härlig att doppa näsan i :) Kram

      Radera
  2. Vilka skor!! vill ha,vill ha!!

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev helnöjd med dem! Finns att köpa i rosa också om du är sugen :) Kram

      Radera
  3. Jesus vilka fina skor!! Kram Anna

    SvaraRadera