torsdag 9 maj 2013

Så vackert att man nästan tappar andan

En av våra rosor som klänger på husfasaden sommartid
Härlig och doftrik

Vilken dag det har varit! Ledigt, fint väder (nästan hela tiden åtminstone) och avkopplande. Vi har fikat ute och fixat en massa i trädgården. Bland annat har jag tvättat fönstren på växthuset och fixat i ordning där inne, nu ska det till lite ny jord, sedan är det färdigt för att odla. Det var grymt varmt att vara i växthuset. Till min glädje hittade jag blommor på jordgubbsplantorna.

Jag har också beskurit alla rosenbuskarna och apropå rosor så har jag hittat en underbar blogg som ni bara måste besöka. Håkan Gidestrand bloggar om sin rosenträdgård i Kungsbacka, han har 1 000 kvadratmeter med nästan bara rosor. Bilderna på bloggen är fantastiska, det är nästan så att man tappar andan. Kika in här och se själva: http://maleviksrosentradgard.blogspot.se/

2 kommentarer:

  1. Var inne och tittade på bloggen,vilka underbara rosor: Jag fick en jättefin stamros av A, idag.Mängder med knoppar. Ska klippa ner mina rosor i helgen.
    Kram M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen fantastiska bilder på den bloggen, en sådan rosenträdgård skulle man skapa :) Så fint med en stamros! Kram

      Radera