måndag 13 maj 2013

Vackraste vitt

Ranunkel
Kalla i storformat
Körsbärsträd
Ranunkel
Romantiskt vitt
Färgklickar
Backsippa
Kungslilja

Det var en intensiv helg men vi hann med en mysig fikastund hemma hos mina föräldrar. Då passade jag även på att fotografera lite runt om i deras fina trädgård.

När man går runt och fotograferar blommor på nära håll ser man ännu mer hur vackra de är, det är en riktig njutning att ta del av. Den översta bilden på ranunkeln skulle jag kunna sitta och titta på hur länge som helst, för blomman är så fantastiskt fin.

När det gäller kallan som är på bilden under så är det ett riktigt praktexemplar, vilket inte framgår eftersom det är en närbild. Den är säkert närmare en meter hög.

Blommande körsbärsträd är alltid ljuvliga. När jag stod under det här kom jag att tänka på när jag var liten och brukade klättra upp i just det trädet. På den tiden var det inga problem att komma upp. Hur det skulle se ut om jag försökte ta mig upp i samma träd idag vågar jag inte tänka på - tror att jag ska bespara grannarna den underhållningen ;)

2 kommentarer:

  1. Visst är deras trädgård fin...min kära systers trädgårdsintresse har verkligen gått i arv till både dig o Anna, hur det är med de andra syskonen kan jag inte säga:).) HaHa det vore nåt du, klättra i träd är inte det enklaste...

    Kram E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det kanske är lite si och så med det arvet i vissa fall ;) Kram

      Radera