tisdag 30 juli 2013

Anemoner och e-böcker






I går blev det verkligen inte mycket gjort. Orsaken var att jag laddade ned en e-bok på den bärbara datorn och fastnade i den. När vi bara hade den fasta datorn kändes det inte så lockande att ladda hem böcker, dessutom vill jag gärna ha känslan av att hålla i en riktig bok.

Men eftersom jag har plöjt igenom den ena boken efter den andra den senaste veckan så ville jag ha tag i en ny lite snabbt, och med den bärbara datorn kan man ju faktiskt sitta i soffan eller i trädgården och läsa boken. Inte tar den så mycket plats i den redan fulla bokhyllan heller ;)

En annan sak hann jag dock med i går, och det var att gå till färgaffären och inhandla färg till balkongräcket som fortfarande inte blivit ommålat. Dessutom blev det en burk Hammarlack också som ska piffa till grindarna. Men eftersom jag gick och trodde att det skulle bli regn och åska under dagen blev det inget målat.

I trädgården blommar nu höstanemonerna, och vid trappan slår den ena stockrosen efter den andra ut. Så vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar