onsdag 24 juli 2013

Det flyter på

Stockros
Pelargon på hallbordet

Semesterledigheten flyter på i lagom takt. Det är så skönt att inte behöva titta på klockan särskilt ofta och fastnar man i en bra bok eller film sent på kvällen gör det inget för det är ingen väckarklocka som ringer klockan fem i sju morgonen efter och inget jobb som väntar.

I går var mamma och jag och hälsade på en anhörig på sjukhuset och efter det for vi till Blomsterlandet där jag hittade två fina rosenbuskar, Karen Blixen. De är nu planterade på framsidan av huset, mellan klätterrosorna.

En del trädgårdsarbete har det blivit också, men det är nästan mer terapi än arbete - man varvar ned så bra där man går och plockar ogräs och nyper av överblommade rosenknoppar. Röjningen i källaren sparar jag till en dag med lite sämre väder tror jag.

2 kommentarer:

  1. Efter en dryg månads ledighet har "min klocka" ställt om sig så att jag vaknar kl 6:10 i stället för kl 5:10, som är det normala.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tog det så lång tid, det är ju typiskt när man väl har chansen till sovmorgon!

      Radera