måndag 29 juli 2013

Färgklickar

En salig och härlig blandning av färger
Kuggås trädgårdskafé
Färgstarka tavlor av Marie-Louise Canova Lindberg till salu hos trädgårdskaféet
Hemgjord glass med bara naturliga ingredienser
Bra tips om man vill piffa upp en stol för utomhusbruk: Sätt vaxduk på sitsen...
... eller måla lite blommor på den
Marschall- eller ljushållare från I min systers trädgård, till försäljning hos Kuggås trädgårdskafé
Kungakronor och marschallhållare från I min systers trädgård
Underbara vallmoblommor i keramik av duktiga keramikern Maria Fager Karlsson, till försäljning hos Kuggås trädgårdskafé
Mitt bland alla starka färgklickar finns också lite pastell

Innan regnet kom i går hann vi med en promenad längs hamnen och bort till mysiga Kuggås trädgårdskafé där vi njöt av Tanjas hemgjorda glass.

Det är så härlig miljö att sitta och fika i, med alla dessa glada färgklickar. När jag var liten på 1970-talet var det så gott som förbjudet att blanda rosa och rött, men när man ser trädgårdskaféets blandning av både rosa, rött, turkost och grönt så kan man undra varför det var så farligt att blanda dessa färger då ;)

Lagom till att det var dags att fundera på middag ringde mina föräldrar och ville bjuda på mat på restaurangen i hamnen och det tackar man ju inte nej till :)

I övrigt blev det inga större kraftansträngningar denna söndag. Jag ägnade mig lite åt betonggjutning av krukor eftersom min syster och jag ska till ett arrangemang i mina gamla hemtrakter i helgen och sälja våra trädgårdsprodukter. Det ska bli kul att åka dit och samtidigt hälsa på släkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar