söndag 28 juli 2013

Projekt källarrensning inlett och tillfälligt stoppat


Semesterprojektet källarrensning är inlett. Jag besparar er en bild från eländet, då är det trevligare att vila ögonen på den här gula blomman som precis slagit ut på en buske som jag inte kommer på namnet på men som lyser upp i trädgården i kontrast till allt det vita och gröna.

Källarrensningen började bra och jag hann med att fylla tre-fyra sopsäckar med skräp innan det tog stopp. Orsaken till det stoppet har åtta ben och var av modell större.

När jag fick barn bestämde jag mig för att inte föra över den lightversion av spindelfobi som jag haft i många år på sonen. Från att ha blivit halvt handlingsförlamad vid åsynen av en spindel tog jag tag i problemet och kom över detta med blotta viljan.

Jag gillar fortfarande inte spindlar men de orsakar inte längre samma reaktion som förr och det är himla skönt. Men det finns vissa som ser mer otrevliga ut än andra och där har jag fortfarande lite svårt för dem. Så jag stängde helt enkelt dörren och gick upp. Förhoppningsvis är den någon helt annanstans nästa gång städivern faller på.

En gång skulle en välmenande (?) släkting till min kära kollega hjälpa oss båda att komma över vår spindelskräck, så han åkte till Ikea och köpte en stor svart spindel, den var väl någon meter bred om man räknar in benen. Obegripligt hur de kan sälja sådana som kuddar eller mjukisdjur, vilket det nu var tänkt som. Den placerade han bredvid mitt skrivbord på jobbet som en överraskning...

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig helt och fullt..de står inte överst på min lista över favoriter precis *ryser*
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, trevligare varelser finns det verkligen, Ewa :)

      Radera