torsdag 1 augusti 2013

Augusti



Då var det augusti. En hel sommarmånad kvar, och dessutom återstår nästan tre veckors semester. Har vi tur blir september varm och skön också. Ett år var det så varmt att vi badade ute i slutet av september.

Jag har alltid älskat hösten med alla dess färger och höga friska luft och mysiga innekvällar med tända ljus, och i år tror jag att man kommer att uppskatta hösten ännu mer eftersom vi har en så otroligt fin sommar i motsats till förra året.

Såg att affärerna har börjat sälja krysantemumbollar, för mig är det ett hösttecken och det känns lite tidigt att sätta ut en sådan på trappan redan nu, även om de är jättefina.

Hur som helst, nu gäller det att njuta av sommaren. Efter regn kommer solsken, så även i går eftermiddag. Det var riktigt bioväder när sonen och jag for till Kalmar, regnet öste ned. Vi såg Dumma dej 2, och den var riktigt underhållande måste jag säga.

På vägen hem köpte vi med oss fantastiskt goda chokladbakelser som sedan avnjöts på balkongen eftersom solen tittat fram.

4 kommentarer:

  1. 2009 var början av hösten så varm att jag gick barfota i sandaler fram till den 1 oktober. Jag tror i alla fall att det var 2009, eftersom jag vill koppla det samman med att jag väntade Oskar och hade mina blå gravidbyxor på mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt :) Kanske blir det samma i år med tanke på värmeböljan som håller i sig - fast utan gravidbyxor ;)

      Radera
  2. Gillar F "Dumma mej"-filmerna? Gustav och Oskar är helt galna i dem. Jag har sett ettan men jag blev ruskigt sömnig av den :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han gillar dem skarpt! Ettan har jag missat men vi har den hemma så jag får väl ta den en regnig dag när det inte är något som helst annat på tv :)

      Radera