onsdag 21 augusti 2013

En liten bit av Medelhavet


Härom dagen köpte jag ett olivträd som jag gav bort i present, det var alldeles fullt med oliver på det, visserligen omogna men ändå. Det var nästan så att jag ångrade att jag inte köpte ett till mig själv också, men till nästa sommar ska det stå ett sådant på balkongen i alla fall. Tills vidare får jag nöja mig med citronträdet.

Det ger en liten Medelhavskänsla med olivträd och citronträd. Om jag skulle flytta utomlands skulle jag flytta till Italien tror jag, där skulle jag nog trivas rätt bra. Eller så skulle flytten gå till franska eller engelska landsbygden, där skulle jag inte heller vantrivas.

Tänk att köpa ett hus i Provence och driva ett litet hotell där, alldeles i närheten av en fantastisk vingård. Fast samtidigt kan jag ju undra varför det där med vingård låter så lockande, jag som dricker ungefär två glas vin om året och blir lite halvsnurrig efter ett... Men det låter i alla fall väldigt romantiskt :)

2 kommentarer:

  1. Tack för detta jättefina, kommer att göra sig bra på altanen! Du får jättegärna äta av oliverna, då det inte är någon favorit!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är ju inte jag heller så förtjust i oliverna, utan mer i själva trädet, men tack ändå :) Kram!

      Radera