onsdag 14 augusti 2013

Energi


Morgonljuset i köket gav mig så mycket energi i dag. Det var så att man riktigt kände vilken kick man fick där vid köksbordet över morgontidningen. Det var till och med så att jag mejlade min jobbarkompis att jag eventuellt börjar jobba redan på tisdag i stället för på onsdag som det först var tänkt :)

I dag kom också schemat för en kurs som jag ska gå om några veckor, en kurs där journalister ska förbereda sig inför nästa års val. Det var ett väldigt intressant schema, allt från diskussion med förre S-ledaren Håkan Juholt till rollspel med Kalmar kommuns kommunalråd Johan Persson. Rollspel är verkligen inte det roligaste jag vet, men det blir säkert intressant :)

Håkan Juholt träffade jag under mina första år som journalist, då han var lokalredaktör på samma ort som jag. Jag minns att han alltid hade en massa politiska möten som han skulle skynda i väg på.

2 kommentarer:

  1. Tack för att du visar dina fina bilder på solrosor, Vaxholm. Jag åkte båt förbi där i söndags med båt. Sååååå fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart fint i skärgården, Betty. Och vilka fina bilder från Andorra du har på din blogg :)

      Radera