tisdag 20 augusti 2013

Jobb igen



Första arbetsdagen efter semestern är avverkad. Som vanligt kändes det bra att komma tillbaka till redaktionen och min kära kollega. Att det dessutom kom in en synnerligen trevlig tidningsläsare med en present till mig gjorde dagen ännu bättre :)

Den första dagen efter långledighet brukar innebära att man får ringa dataavdelningen och fråga efter lösenorden till datorn eftersom man har lyckats glömma dem under semestern, men i år överraskade jag mig själv genom att komma ihåg alla inloggningsuppgifterna.

På något sätt är fyra veckors ledighet alldeles lagom. Visst älskar jag att vara ledig men jag gillar också mitt jobb och har väldigt roligt ihop med min arbetskamrat, och det är trots allt lite skönt när man kommer tillbaka in i vardagsrutinerna igen.

Dessutom är jag så himla nöjd med min sommar. Jag tänkte på det när jag ägnade ett par timmar åt trädgårdsarbete i går, att jag har hunnit med det mesta av det jag hade föresatt mig, samtidigt som jag har skruvat ned tempot ordentligt och haft många lugna dagar. Sonen verkar också nöjd med sitt sommarlov och då känns det extra bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar