tisdag 13 augusti 2013

Karen Blixen



Semestern rullar på, nu är det inte många dagar kvar av den för den här gången och det gäller att njuta. Vissa morgnar och kvällar får man lite höstkänsla när man möts av härligt sval och klar luft.

Det är inte så många kvällar den här sommaren som man har stängt till dörrar och fönster för att man faktiskt fryser, och det är ju ett gott tecken på att vi har haft en bra sommar. Men häromkvällen när jag satt vid datorn drog det väldigt svalt från balkongdörren och till slut fick jag ge upp och stänga den.

I trädgården pågår dock sommaren för fullt fortfarande. Nyligen planterade jag några nya rosenbuskar, Karen Blixen, och de rosorna blommar nu med stora vackra vita blommor som är så tunga att grenarna knappt orkar hålla sig uppe.

På planteringsbänken är det annars ingen större aktivitet, där får jag mest sopa bort vissna löv som har fallit från träden.

2 kommentarer:

  1. Visst har man fått lite höstkänsla..men jag vill inte än..vill njuta av mina pelargoner ett tag till, hösten kan vänta..visst har den sin tjusning..så länge den inte är regnig och trist :)
    Väldigt vacker ros..
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Ewa, hösten får gärna vänta lite till :) Vi får hoppas att den blir lika vacker som sommaren.
      Ja, jag älskar verkligen den rosen :)

      Radera