torsdag 22 augusti 2013

Ladda energi och lugn



Redan klockan sex vaknade jag i dag, trots att väckarklockan var inställd på ytterligare 40 minuters sömn. Jag hade redan i går bestämt mig för att börja torsdagen med att innan jobbet åka till soptippen med ännu ett lass skräp (ja, källarrensningen går verkligen framåt), men det var en timma för tidigt att åka dit. Dessutom hängde jag på låset där morgonen innan, det vore lite väl mycket att stå vid grinden till soptippen och vänta två dagar i rad...

I stället gick jag ut och skördade vinbärsbuskarna denna tidiga morgon. Äntligen har jag hittat någon som älskar vinbär och som gärna vill ta hand om våra bär. Jag hann plocka ett par liter och det var så underbart tyst och lugnt där i trädgården. Ett perfekt sätt att börja dagen, ladda med både energi och lugn och filosofera lite över tillvaron :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar