torsdag 22 augusti 2013

Lite nytt




När man har ägnat sig så mycket åt trädgården under sommaren brukar man få ett ryck så här på trappsteget till hösten då man vill förnya och fixa inomhus i stället.

De senaste dagarna har jag känt mig riktigt inspirerad att göra just detta. Som jag nämnde i veckan blev det nya gardiner i sovrummet, gardinlängder i stället för hissgardin som vi har haft där tidigare.

Dessutom skruvade jag ned en tavellist över sängen och satte upp en förstoring av en ros som jag fotograferade i trädgården tidigare i somras. Det finns så många färdiga fina bilder man kan köpa, men det känns lite roligt att veta att just den har vuxit i vår trädgård, alldeles utanför sovrumsfönstret.

Jag har också fått förnyad energi när det gäller projekt källarrensning den senaste veckan. Från början var det tänkt att jag skulle klara av det under semestern, men ibland tar det bara stopp. Nu har jag motivationen igen och då är det bara att köra på så långt den räcker. Ett par billass till soptippen och Röda Korset har det blivit de senaste dagarna och det känns så otroligt skönt att bli av med skräp och annat som man ändå aldrig använder. Det ligger någonting i det där med feng shui :)

2 kommentarer:

  1. Feng shui is the shit :) Vad fint det blev i sovrummet, och vilken jättefin tavla, du är duktig du :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är det Anna, det vet ju du :) Tack! Kram :)

      Radera