torsdag 29 augusti 2013

Några kilo lättare


Under våren lyckades jag gå ned fyra-fem kilo i vikt, det låter inte så himla mycket men det verkar som att det var precis vad som behövdes. I över en månad har jag nämligen klarat mig utan astmamedicin, som jag annars har använt dagligen i sex år.

För ett halvår sedan hade det varit otänkbart att hoppa över den, astmaanfallen hade kommit direkt. Jag vet ju inte säkert att det har något samband, jag hade ju ingen jätteövervikt som jag drogs med, men jag tror det och hoppas att det kommer att fortsätta gå bra utan medicinen.

Eftersom jag inte gillar att banta och skulle ha svårt att hålla mig till olika dieter, har jag plockat lite tips här och var och gjort som det passar mig.

Jag gjorde som så att jag rivstartade med ett antal dagar med pulverdryck, Nutrilett, bara för att det skulle hända något med en gång. Då blev jag av med det värsta godissuget och kände inte heller att jag behövde äta så stora portioner mat som tidigare. Sedan har jag minskat ned betydligt på potatis och pasta, även om jag fortfarande äter det. Fika har jag också fortsatt med, det skulle aldrig gå att sluta med det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar