lördag 17 augusti 2013

På riktigt


Inte kan väl allt vara så där positivt och härligt hela tiden? Den frågan kan man ställa sig när man läser många bloggar, inklusive denna skulle jag tro ;) Svaret är naturligtvis nej. Livet är inte alltid fullt av solsken även om många bloggar ger intryck av det.

Precis som andra har man mer eller mindre tråkiga dagar när en del går snett och visst skriver man om det ibland. Precis som andra har jag närstående som drabbats av en svår sjukdom och precis som andra är det något som man har fått lära sig att leva med och kämpa emot.

Med den här bloggen har jag valt att fokusera på det som är positivt i livet, bland annat med förhoppningen att kunna inspirera andra och sprida lite "må bra-känsla" eller vad man ska kalla det. Det är viktigt att ta till vara på godbitarna i livet, se allt det vackra och lilla i vardagen och uppskatta det man har.

Jag lämnar heller inte ut mina nära och kära hur som helst. Dessutom läggs de halvtaskiga bilderna i papperskorgen och de bakverk som blir misslyckade hamnar inte heller här för de är sällan så inspirerande att titta på, inte enligt mitt tycke i alla fall.

Därför ser bloggen ut som den gör.

Även om jag inte skriver om vissa tråkigheter så ger bloggen ändå en bild av hur min vardag ser ut "på riktigt" och det är inget av det som jag skriver som är påhittat. Min ambition är inte att få mitt liv att framstå som det perfekta livet, för det tror jag att det är få som lever. Men för det allra mesta är jag väldigt nöjd med min tillvaro och tycker faktiskt inte att jag har så väldans mycket att gnälla över. Vill man läsa om elände och tråkigheter så får man helt enkelt välja en annan blogg, eller slå upp en kvällstidning :)

Det här inlägget har jag skrivit helt apropå ingenting, det är ingen som har frågat om detta, men jag kände ändå att jag ville förklara hur jag ser på det här med vad man bloggar om och inte.

6 kommentarer:

  1. Tror inte att du har något misslyckat bak, bullarna och kakorna var kanongoda! Tack snälla, och många bloggare skulle behöva lära sig att skriva av dig:
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för de orden :) Var glad över att du missade wienersnittarna, de gick direkt i soppåsen ;)

      Radera
  2. Helt rätt! Jag vill inte heller lämna ut någon i min blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, man får visa lite hänsyn :) Jag hittade ett recept på din blogg som jag ska testa, chokladmousse med salmiak, det lät som en riktig höjdare!

      Radera
    2. Om du är på TGR i kalmar, finns det ibland salmiakflagor att köpa.
      Det är finare en strössel och lite godare. Du måste testa moussen; supergod!
      / Stina

      Radera
    3. Åh, tack för tipset! Det ska jag verkligen :)

      Radera