måndag 5 augusti 2013

Stängt för i dag

Plåtbokstäver från I min systers trädgård

Nu har vi slagit igen portarna för i dag, min syster och jag. Vi hade försäljning av våra trädgårdsprodukter i min trädgård under några timmar. Jag är så glad för att vi kom på den här idén med I min systers trädgård och att det går att bedriva verksamheten vid sidan av våra vanliga jobb.

Man behöver inte ta några ekonomiska risker och man ger det så mycket tid man hinner med. Eftersom vi oftast har försäljningen hemma i våra trädgårdar så kan våra barn leka tillsammans under tiden utan att de tycker att det blir långsamt och tråkigt.

Och så är det ju så roligt att få utlopp för en massa kreativa idéer. När vi satt och fikade mellan kunderna spånade vi på nya produkter, bland annat inredningssaker, och vi har även en annan idé som vi jobbar med och som jag kan berätta om snart när den har tagit form lite mer. Det är något som ska bli jätteroligt att genomföra :)

I övrigt så har den tredje semesterveckan inletts och dagen har ägnats åt en hel del trädgårdsarbete. När man säljer trädgårdsprodukter vill man liksom att det ska se någorlunda ut i ens egen trädgård och det händer ju en del med både ogräs och gräs när man är bortrest några dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar