torsdag 12 september 2013

Denna dag!


Utsikt från redaktionen, sämre kan man ha det :)

Den här torsdagen fick verkligen en skum inledning. Väckarklockan ringde vid halv sex eftersom jag skulle skjutsa en vän till Kalmar. Det var så himla mörkt, inte ens gatulysena var tända. Däremot var det varmt och skönt, 15 grader redan klockan sex.

Kom tillbaka till Mönsterås vid halv åtta och då var det liksom knappt lönt att åka hem igen utan jag fortsatte till jobbet. De regntunga molnen gjorde att det verkligen var skumt under förmiddagstimmarna. Men det var riktigt mysigt att sitta inne på redaktionen med lite tända ljus. Min kollega och jag är noga med att det ska vara mysigt på jobbet så vi brukar ladda ljusförrådet inför hösten :)

Framåt dagen vågade sig dock solen fram och det var så vackert när viken låg alldeles stilla när man kikade ut genom redaktionsfönstret. Det är lyx att ha sådan fin utsikt på jobbet!

Efter jobbet bar det av med sonen för gott fika och husesyn hos vännerna som precis flyttat. Vilket hus! När jag for därifrån kom jag på att jag skulle ha bett om att få fotografera deras fantastiska kökstapet och visa er, men det får väl bli en annan gång. De blir snart med valp så då lär det bli ett nytt besök ;)

Sonen var förresten så där brutalt ärlig som bara barn kan och vågar vara. När familjen stolt visade bilder på den blivande fyrbenta lilla familjemedlemmen konstaterade han enkelt att han "nog skulle ha köpt en lite sötare valp". Barn är underbara med sina kommentarer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar