lördag 21 september 2013

En sådan där dag man behövde





Det här blev precis en sådan där dag som jag behövde. En dag som inleddes i lugn och ro med fika här hemma tillsammans med syster och barn.

Det är så roligt att ha fikagäster och få duka fint och mysigt, och tänka ut vad man ska bjuda på. Jag handlar gärna nya servetter, papperssugrör, formar av olika slag och annat som gör det lite extra roligt att duka upp ett fikabord.

De små glasflaskorna som jag investerade i i våras är jag särskilt nöjd med, de passar så himla bra till saften och ett papperssugrör blir kronan på verket. Barnen tycker ofta att det är lite roligt att få saften serverad så också, så det är inte bara jag som gillar dem ;)

De där små flaskorna i retrostil är just nu väldigt populära och går att hitta i olika webbutiker på nätet, bland annat hos KlaraForm. Annars kan man köpa Coca cola-flaskor i "gammal" stil nästa gång man köper läsk, och när läsken är urdrucken använder man dem så här i stället.

Det där med dukning behöver inte vara så avancerat för att man ska få till lite känsla. Tryter fantasin så är ett tips att googla på "dukning inspiration bilder" så får ni upp mängder med bilder på dukningar av alla de slag.

Beträffande dagens fika bjöd jag bland annat på kolatårta fast jag gjorde den i små portionsformar, receptet hittar ni här. Ha en fin lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint, precis sådana dagar som man behöver många av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, sådana som man aldrig kan få nog av :)

      Radera