fredag 13 september 2013

Fredagslugnet sänker sig

Den här flaskan tror jag att jag såg i ett av Leila Lindholms bakprogram för några år sedan och kunde inte låta bli att köpa den. I flaskan är det rabarbersaft som jag fick av min fina kollega i dag

Jaha, då var helt plötsligt ännu en arbetsvecka gången och här sitter jag och inväntar fredagskväll och mys med familjen. För oss är fredagskvällarna nästan heliga. En lugn kväll hemma tillsammans, god fredagsmat och lite godis till tv:n. Förhoppningsvis håller man sig vaken hyfsat länge, men efter en ganska aktiv vecka finns det inga garantier ;)

I morgon ser jag fram emot fika hos syster yster, en alldeles perfekt start på helgen som jag hoppas blir mindre dramatisk än förra helgen då vi hade ett trippelrån runt knutarna. På söndag är det bio, nya Smurffilmen, det känns som lagom dramatik. Förresten så är rånaren i skrivande stund fortfarande på fri fot tyvärr.

Jag är väldans sugen på att baka i helgen, har inte hunnit med det på ett tag och då ser man fram emot köksstök lite extra. Återkommer med resultatet, tänkte bland annat testa en äppel- och kokospaj. Jag önskar er en underbar helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar