tisdag 24 september 2013

Hit skulle jag kunna flytta

Här åt vi lunch med utsikt mot Kalmarsund
Här ägnade vi oss åt gruppdiskussioner, en mer stimulerande miljö får man leta efter







I dag förälskade jag mig i ett underbart hus, Villa Solbacken. För hundra år sedan hemvist åt en av Kalmars mest berömda familjer, Jeanssondynastin. I dag bland annat centrum för konferenser och det var som konferensdeltagare jag tillbringade hela dagen i denna fantastiska miljö.

Villa Solbacken ligger alldeles vid vattnet på en udde där svenska styrkor försökte hålla stånd mot anstormande danskar under Kalmarkriget i början av 1600-talet.

Här skulle jag inte ha något emot att bo. Det första problemet är dock att det inte är till salu, och det andra problemet är att prislappen ändå inte skulle passa plånboken.

Det var i alla fall ett underbart ställe att ha konferens på och det blev en givande dag tillsammans med kollegorna på tidningen. Efter 21 år med samma arbetsgivare (hu, vet inte om det är bra eller dåligt men jag måste ju uppenbarligen ha trivts rätt bra som blivit kvar så länge :) känner man många även om man jobbar ett antal mil ifrån varandra och det är alltid kul att ses.

Den här hösten står vi inför stora och spännande organisatoriska förändringar och det var mycket åt det som dagen ägnades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar