måndag 9 september 2013

Hösten som kom av sig - och den fortsatta jakten

Den här vackra rosenhäcken hittade jag på en kolonilott i somras

Jag tror bestämt att hösten kom av sig. Sommaren verkar ha kommit tillbaka med full kraft. Andra veckan i september och det finns inte en tanke på att ta på sig jackan när man går till jobbet på morgonen. Det är bara vissa träd med smått gulnade blad som skvallrar om att det faktiskt är en höstmånad just nu.

Här i Mönsterås är helgens tre butiksrån den stora frågan som alla pratar om. Polisen jagar vidare och man får verkligen hålla tummarna för att den skyldige åker dit. Att stå i kassan och betala sina matvaror med en väktare strax intill känns inte bra, även om det just nu ger både oss kunder och personalen i kassan lite mer trygghet.

I övrigt kändes det bra att vara tillbaka på redaktionen idag efter en veckas kurs. I morgon hade jag hoppats på att få börja en ny kurs, en kvällskurs om skogsskötsel och skogsägande, men det var visst bara jag i hela kommunen som var intresserad av den så det blev ingen. Däremot hittade jag en liknande kurs på nätet så det får bli självstudier hemma vid datorn istället, det är ju ganska praktiskt trots allt.

2 kommentarer: