söndag 29 september 2013

I böckernas värld

Martina Haag och Katerina Janouch
Jonas Jonasson, författaren bakom succén Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, nu aktuell med en ny bok. På originalbilden står jag bredvid författaren, men nu får ni nöja er med min hand då jag inte tycker att jag riktigt visade mig från min bästa sida ;)
Kön var lång till Johan Persson och Martin Schibbye, som satt fängslade i Etiopien anklagade för terroristbrott
En av mina favoriter, Björn Hellberg, som jag fick en kort men trevlig pratstund med. En oerhört sympatisk man
Hälsning från Björn Hellberg
Bokmässans skörd
Jonas Gardell intervjuas av Carolina Norén efter radiosändningen av Svensktoppen på bokmässan

Innan jag kom till bokmässan hade jag läst att det enda som var värre än att åka till bokmässan var att inte vara där alls. En kollega som skulle vara där med sin bok förvarnade om att det gäller att vara mentalt förberedd på att det är mängder med folk precis över allt.

Så jag kände mig beredd när vi i lördags eftermiddag gick in genom entrén på Svenska mässan i Göteborg, rakt in i böckernas och författarnas värld. Och visst var det precis hur mycket folk som helst, men så fantastiskt roligt!

Tänk att få gå omkring i timmar och leta efter nya härliga böcker, få dem signerade, prata en stund med författaren eller lyssna på några av de många scenframträdandena där författarna berättar om sitt författarskap och sina böcker. Alla författare var där kändes det som. Vart man än vände sig såg man ett känt ansikte.

När vi lämnade mässan hade jag en hel hög med böcker som jag nu ser fram emot att få ägna ett antal timmar åt.

I övrigt har det varit en underbar helg i Göteborg med en massa shopping och besök i fina Haga, men om det återkommer jag!

2 kommentarer:

  1. Tack för en helt underbar helg Å & A i Göteborg!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Det gör vi om :) Kram

      Radera