måndag 9 september 2013

I nätet


Åttabeningar tillhör verkligen inte mina favoriter, men jag måste erkänna att de är väldigt duktiga på att väva vackra nät som gör sig fint i morgonsolen. I det här tycktes det inte vara någon hemma för tillfället så därför fick det vara med här på bloggen.

Eftersom jag vet att det finns en och annan med spindelfobi bland läsarna så lovar jag att det aldrig kommer att förekomma någon med åtta ben på bild. Hoppas dock att det är okej med spindelnät ;)

I växthuset är det en eller flera åttabeningar som envisas med att väva nät i taket. När jag går in ser jag ju detta och duckar alltid, men det slutar nästan alltid med att jag backar in i det på vägen ut när jag är koncentrerad på tomatplantor och annat.

2 kommentarer:

  1. Gillar absolut inte 8-beningar *ryser*..visst är spindelnät häftiga men så äckliga att gå in i..
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Ewa, det känns som att nätet klistrar sig fast och så är man alltid rätt att det ska sitta någon otäcking i nätet som sedan kryper ned i ansiktet när man minst anar det - usch!

      Radera