onsdag 11 september 2013

Kreativitet



Kreativiteten går lite upp och ned. Vissa dagar har man hur mycket idéer som helst och tiden räcker liksom inte riktigt till för allt man vill göra, särskilt nu när det är en ny årstid och man lämnar trädgårdsarbetet lite åt sidan och fokuserar mer på det som är inomhus. Andra dagar blir man sittande med en bok och lite tända ljus och gör inte så mycket mer, och tycker att det är skönt.

Vissa dagar har man hur mycket uppslag som helst när det gäller blogginlägg, andra får man leta efter inspiration och ord. Jag blev nästan lite glad i dag när jag läste den populära bloggen Att vara någons fru, som skriver just om det där - att ha lite tomt på ord ibland. Både som bloggare och journalist är man en ordbrukare, men ibland känner man sig nästan som en ordförbrukare. Fast man vet ju trots allt att orden aldrig tar slut, de finns där någonstans även om det tar ett tag att hitta dem och väcka inspirationen till liv igen.

Just nu känner jag mig i alla fall inspirerad att fixa och dona här hemma. Till exempel skulle jag vilja fixa ett litet hörn i vardagsrummet nere där jag kan ha min bärbara dator. Jag har en klar bild av hur jag vill att det ska se ut, ett litet vitt bord i lite gammaldags stil, kanske ett månbord för de är så fina, en matchande stol, datorn och inte så värst mycket mer.

Sedan tänker jag på allt fint i naturen som man kan ta in och sätta i vaser eller lägga på fat med ljus och liknande. Till exempel rönnbärskvistar. Eller varför inte kvistar med fläderbär som det just nu finns väldigt gott om i vår trädgård.


2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det så, det går upp och ner :) KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, och det kanske är tur det, annars skulle man ju gå på högvarv för jämnan ;) Vilken bra idé du skrev om på din blogg när det gäller handdukar :) Kram!

      Radera