tisdag 10 september 2013

Snart är vi där

Allén i Strömsrum förra hösten
Alsterån förbi Strömsrum, också fotograferat förra hösten
Underbar bok som kom med brevlådan i dag

Jaha, det dröjde ju inte länge förrän jag fick äta upp det där jag skrev i går om att hösten kom av sig och att sommaren var tillbaka med full kraft. Idag blev det höstskor på för första gången och även jacka. Än ser det ju inte riktigt ut som på de båda översta bilderna, men snart är vi där. Men för min del gör det inte så mycket, tvärtom, eftersom jag älskar hösten!

Ibland blir man lite extra glad när man vittjar brevlådan. Som i dag, då det låg en helt nyutgiven bok i brevlådan, gjord av duktiga Anne-Charlotte Andersson med bloggen Mitt liv på landet - Fyra årstider, som jag länkar till som en av mina bloggfavoriter här på bloggen. Jag har följt henne länge och hon har gjort en spännande resa genom att helt byta bana i livet.

Än så länge har jag bara hunnit bläddra igenom den lite snabbt, men jag har redan fattat att det här är en bok helt i min smak. Den ska jag försjunka i så fort jag har lyckats få i gång min nya mobiltelefon som också kom i dag. Jag tillhör dem som skaffar ny mobiltelefon väldigt sällan, men eftersom den gamla helt plötsligt inte alls är intresserad av att skicka sms och liknande så var det inte mycket att välja på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar