söndag 15 september 2013

Söndag

Så här vacker var himlen på lördagskvällen när vi satt på balkongen, ikväll är den bara mörkgrå

En fin helg börjar gå mot sitt slut. Söndagen inleddes med att jag bakade en äppelkaka som sedan fick följa med till mina föräldrar där det blev fika, bland annat mammas riktigt goda morotskaka, så otroligt saftig och fin (det var skillnad mot den morotskaka som jag köpte på ett kafé i lördags, där kunde man lyfta av philadelphiatoppingen som ett lock, så torr och gammal var den). Jag assisterade som pooltaksbyggare där också, med varierat resultat :)

Eftermiddagen ägnades åt biobesök, den nya Smurffilmen. Det var tänkt att den skulle visas som 3D-film men trots 3D-glasögon var stora delar av filmen suddig. Till slut tog jag av glasögonen och upptäckte att de inte gjorde någon skillnad alls.

Nu väntar en vecka med än så länge bara roliga saker inbokade: Träff med "gamla" mammagruppen, fika med syster och så första föräldramötet på skolan. Och så är det mindre än två veckor kvar tills jag ska på bokmässan i Göteborg med mamma och syster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar