fredag 4 oktober 2013

Anledning att fira


Det gäller att förgylla tillvaron och hitta alla anledningar till att fira på olika sätt. Åtminstone i viss utsträckning.

I dag till exempel kan vi fira att det är kanelbullens dag. Ett av mina absoluta favoritrecept har ni här, dessa bullar överlever inte länge här hemma kan jag lova :)

Apropå att fira så har jag alltid varit svag för dammsugare och då menar jag naturligtvis inte städmaskinerna utan kakorna med detta namn. När jag gick i gymnasiet sålde man sådana i kafeterian och jag och min bästa vän Jenny, som var minst lika galen i kakorna som jag, köpte ibland flera stycken varje dag. 
Till slut insåg vi att vi överkonsumerade dammsugare och bestämde oss för att bara köpa dessa om det fanns anledning att fira något.

Detta slutade dock med att vi firade varenda namnsdag, alltså inte bara våra egna utan alla i almanackan, varje dag.

8 kommentarer:

  1. Haha känner igen det där! De flesta dagar har ju dessutom två namn ... /kram faster

    SvaraRadera
  2. Bullarna var himmelskt goda! :-) Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra! Och sällskapet var trevligt :) Kram Åsa

      Radera
  3. Ja tack detsamma du :D

    SvaraRadera
  4. Dina kanelbullar är det strykande åtgång på! Smaskens!!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra :) Och här ska vi äta av din goda marängtårta lite senare! Kram

      Radera