måndag 28 oktober 2013

Det lackar mot...


...jul. Årets bästa högtid om ni frågar mig. I veckan köpte jag första tidningen på temat jul för det här året, sannolikt inte den sista. Varje år frågar jag mig själv varför jag köper dessa tidningar, eftersom många tenderar att se ungefär likadana ut från år till år. Men det är något med själva känslan tror jag.

Just nu är det mest fokus på spökfesten som jag ska ordna på fredag, men efter den flyttas nog fokus mot jul och julklappsplanering eftersom jag är en sån som vill vara ute i väldigt god tid och ha allting ordnat så man slipper stressa.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också julen..tycker det är mysigt när man tar fram adventsljustakarna..men jag tycker det är tråkigt att en del kan ta fram dem en vecka eller två innan det är dax..tar fram mina kvällen innan..man ska ha så brått med allting..samma sak att det redan i mitten på okt tas fram julpynt i affärerna..men vem säger att mitt sätt är det rätta ;)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, jag såg en tänd adventsljusstake i ett fönster på väg till jobbet redan för tre veckor sedan. Och affärerna är också alldeles för snabba, det har du helt rätt i! Det går liksom inte att hitta rätta julstämningen redan nu, då skulle man ju tröttna på den långt innan advent. Jag brukar sätta fram adventsljusstakarna hemma på torsdagskvällen så där fuskar jag lite, vilket får min kära kollega att gå i taket ;)

      Radera