torsdag 10 oktober 2013

Det närmar sig spökfest

Kladdkaka med "benströssel"
Spökmaränger
Cupcakes med spöken
Efter en titt i almanackan inser jag att det snart börjar bli dags att planera årets spökfest för mina nära och kära. Varje år kring allhelgonahelgen hålls det spökfest hemma hos oss.

Först blir det skattjakt i den mörka trädgården, främst för de små besökarna men även de vuxna brukar hitta något. Bara marschaller och ett och annat spöke i form av lakan lyser upp trädgården. Förra året fick jag snilleblixten att placera ut en cd-spelare som spelade en skiva med spökljud i mörkret.

Sedan blir det mat och fika på halloweentema bland all spindelväv som jag brukar "pynta" huset med inne.

Det är en himla rolig grej att planera! Det behöver inte vara så avancerat, men vill man gå "all in" så finns det hur mycket prylar som helst att skaffa till en sådan här fest. Bilderna är från en tidigare spökfest.

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga cupkakes med spökmaränger...så duktig du är! Ja, det börjar bli dags att planera för årets Halloweenfest...så roligt! T brukar ha så bra idéer =)
    Kram Annalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt - både för barn vuxna :) Spökena på cupcakesen är gjorda av sugarpaste/modellpasta. Kram Åsa

      Radera
  2. Men det kanske inte är maränger ser jag nu...
    Annalena

    SvaraRadera
  3. Aha, misstänkte det kunde vara så =)
    Annalena

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Det är det, barnen brukar börja prata om det ett par månader innan och för mig som planerar det hela är det minst lika roligt :)

      Radera