tisdag 22 oktober 2013

Effektiv

Söt doftpåse som dock doftade lite väl mycket strawberry cake så nu har den fått flytta från badrummet till källaren

Ibland är man så galet effektiv att man blir glatt förvånad själv. Efter att ha jobbat flera timmars övertid i går kväll och efter att ha börjat den här arbetsdagen med ett frukostmöte med politiker och näringsliv redan klockan halv åtta, fick jag istället en ledig eftermiddag. Inte dumt alls.

Jag hade en timma till godo innan sonen skulle hämtas i skolan och på de 60 minuterna hann jag gå till blomsteraffären och välja ut blommor till begravningen nästa vecka, handla mat, få in lunchen i ugnen, dammsuga och torka golv, hänga upp nya badhanddukar, köra i gång tvättmaskinen och sortera dagens post (vilket i och för sig inte tog så lång tid eftersom det enbart var reklamblad i dag).

Så nu känner jag mig rätt nöjd. Medan sonen får fullt upp med en lekkompis tänker jag slå mig till ro framför tv:n och titta på Dessertmästarna som jag inte hann med i går eftersom politikerna och andra pratade vääääldigt länge på fullmäktige.

4 kommentarer:

  1. Jag har lagt till en länk på vår hemsida till din blogg. Hoppas det är ok annars får du säga till.

    Ha de gott i höstmörkret

    mvh
    maureen o åke/ The Tea Room Ällebäck

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut okej, bara roligt :) Ha det fint ni också! Vi ses :) Mvh Åsa

      Radera
  2. Vilken energi!! Jag sitter under elfilten,med ett glas alvedonbrus,mot halsont!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uh, elfilt lät skönt men inte det andra! Krya på dig-kram

      Radera