söndag 13 oktober 2013

Härlig helg





De här bilderna sammanfattar min helg rätt så bra. Jag har njutit av ledigheten och hösten, bland annat genom att gå ut i svampskogen. Nu ligger trattkantarellerna på tork. Jag var i valet och kvalet om jag bara skulle låta dem torka eller om jag skulle förvälla dem och frysa in dem, men det blev det första alternativet.

I går eftermiddag for vi ut till Regenbogens restaurang på Oknö och där avnjöts bland annat fasan som var fantastiskt god.

En uppstoppad fasan var det första som mötte mig när vi kom in i antikaffären i Berga i dag. Naturligtvis passade vi på att fika i det intilliggande kaféet också. Av bilderna att döma kan man ju lätt tro att jag satte i mig både en banankolapaj och en chokladig Gretatårta med flingsalt, men det var faktiskt bara den ena tallriken som var min.

Efter hemkomsten blev det gräsklippning, förhoppningsvis årets sista. Kanske att det blir lite lövklippning framöver också, det är ju trots allt ganska smidigt att köra över alla löv med gräsklipparen.

En fortsatt trevlig söndagseftermiddag önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar