torsdag 24 oktober 2013

Hoppas på en lugn dag

En del av pelargonerna är fortfarande lika vackra som i somras, men snart ska även de ner i källaren för vinterförvaring

I går var det full rulle hela dagen och då var jag ändå ledig under eftermiddagen. Eller ledig och ledig, jag åkte in till centralredaktionen i Kalmar på eftermiddagen och hade möte tillsammans med de övriga i det nytillsatta språkrådet som ska ta fram rekommendationer för hur vi skriver i tidningen.

Men det mötet tog mindre än en timma och eftersom jag hade sonen med ägnade vi oss också åt en del shopping och kafébesök. Det var skönt att strosa runt på stan för det var verkligen ingen trängsel och inga köer någonstans.

Sonen tyckte att jag tog onödigt lång tid på mig när jag tittade på behåar i en av butikerna. "Det är ju ingen som ser hur den ser ut ändå" konstaterade han så där uttråkad som en sexåring lätt kan bli :)

Väl hemma igen packade jag upp mitt nya skrivbord som till min stora glädje hade kommit. Det återkommer jag till.

I dag hoppas jag att det blir en lagom lugn dag. Ha en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar