måndag 28 oktober 2013

Mera halloweeninspiration

Slå in presenterna i aluminiumfolie och lys upp med marschall vid skattgömman så glimmar paketen fint i mörkret

Dagarna fram till fredagens spökfest kan inte gå nog fort om man frågar min son. Det är ett ständigt räknande på hur många dagar det är kvar.

Det som jag tror att han ser mest fram emot är skattjakten i trädgården. Jag brukar slå in små presenter till barnen i aluminiumfolie och sedan hänger jag dem i snören i träden. För att de ska synas väl i mörkret tänder jag marschaller vid varje skattgömma, då glimmar det fint om de silvriga paketen. Även till de vuxna brukar det finnas en liten överraskningspresent mot slutet av skattjakten.

Jag brukar också hänga ett vitt lakan med påmålade spökögon och mun över någon lämplig buske, och även den lyser jag upp med en marschall. Här kan man ta hjälp av lite trädgårdsredskap, till exempel en kratta, för att få till rätt form på spöket.

Vill man att det ska bli lite extra läskigt under skattjakten i den mörka trädgården, gömmer man en cd-spelare som spelar spökljud, men här får man se upp så att det inte blir för läskigt :)

Vill ni ha mer inspiration när det gäller halloween så finns det naturligtvis hur mycket som helst på nätet, här är ett exempel. På den sidan hittar man en massa roligt som inte bara handlar om halloween.

4 kommentarer:

  1. Ser ut att bli en väldigt kul spökfest..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den ser vi fram emot! Förväntningarna är höga :) Kram Åsa

      Radera
  2. Vilket trevligt party det lär bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här planeras det för fullt :) Det är en riktigt rolig fest att hålla på och fixa inför!

      Radera