fredag 18 oktober 2013

Mörkaste skyarna


Visserligen var jag ledig i onsdags men i dag kändes det som att man hade jobbat oavbrutet i veckor. Kanske är det de mörka morgnarna som har gjort att man känner sig lite småseg till och från, jag som annars älskar den mörka tiden på året lika mycket som den ljusa.

I dag när jag kom till jobbet klockan åtta såg det ut så här på himlen, bilden är tagen från redaktionsfönstret ner mot Mönsteråsviken. Man skulle ju kunna tro att det var världens oväder som höll på att dra in, men det ljusnade något sedan. Och nej, jag har inte använt någon färgförstärkning eller annan effekt i något fotoredigeringsprogram, det är originalbilden.

Nu är det i alla fall dags för helgledigt. Det ser ut att bli en riktigt trevlig och avkopplande helg för min del och jag hoppas att det blir detsamma för er.

Denna fredagseftermiddag ska jag bland annat ägna åt att öppna ett trevligt paket med nya bakningsgrejer som kom på posten i dag, återkommer om det :)

2 kommentarer: