lördag 12 oktober 2013

Passion for baking




En av höstens nya böcker ser jag fram emot alldeles särskilt. Ta en titt in till Manuela Kjeilen på hennes underbart fina blogg Passion4baking så förstår ni varför. Det är Norges mest populära bakblogg och det är en blogg som jag har följt i flera år, både för receptens och bildernas skull.

Hon har gett ut flera bakböcker tidigare och nu är en ny på gång, Manuelas magiska jul, en bok med massor av juliga recept och bilder. Att böckerna är skrivna på norska ska man absolut inte låta sig avskräckas av, det är inga problem att begripa sig på mått och anvisningar.

Bilderna är Manuelas egna och jag har fått tillstånd av henne att använda dem här på min blogg.

6 kommentarer:

  1. Åh, vilka härliga bilder! Låter som en bok att införskaffa sig! Ha en fin dag! Kram Annalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en "måste ha"-bok, Annalena :) Ha det fint du också! Kram Åsa

      Radera
  2. Farligt, farligt 😉
    Ha en skön lördag..
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det, Ewa ;) Farligt men gott! Ha en fin lördag du också! Själv har jag precis kommit från den vackra svampskogen. Kram Åsa

      Radera
  3. Oj vilka fina bakverk!! Hoppas ni hittade lite svamp:)🍄 Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de underbara Eva! Ja, skogen var full av svamp så nu har man en del att ta hand om :) Kram Åsa

      Radera